• Vreta Kluster Konferens & Event

31
mar
2020

INSTÄLLT: Unga väljer hållbara företag. Men väljer företagen de unga?

2020-03-31 8:00 -10:00

INSTÄLLT

På grund av det rådande läget har vi valt att skjuta upp vårt frukostevent ”Unga väljer hållbara företag - men väljer företagen de unga?” som skulle ha ägt rum den 31a mars på Creactive. Läs gärna rapporten från Jung och Ungdomsbarometern som skulle ha presenterats. Du hittar den här: Framtidens hållbaraste varumärken.

Över hälften av alla unga kan redan idag tänka sig att välja bort företag som de inte anser agerar hållbart, och över 80 procent anser att företag har ansvar att skapa ett mer hållbart samhälle. Den unga generationen är idag både klimataktivister och shoppingfantaster, rör sig i olika mediekanaler, intresserar sig för olika frågor och ställer olika krav vid olika tillfällen. Hur ska man som företag kunna anpassa sig till det? Och hur ska man kommunicera de initiativ man tar inom hållbarhet?

02
apr
2020

Marknadslyftet - Inspirationsseminarium försäljning

2020-04-02 9:30 -11:15

Framtidens försäljning - vem vinner i en ny tid?

I dessa turbulenta tider kan det bli nödvändigt att hitta nya försäljningsmetoder, nya kundgrupper och erbjudanden. Ofta mitt i en process där en massa andra oväntade saker händer.

Till dig som är företagare inom de gröna näringarna, välkommen på ett inspirationsseminarium om framtidens försäljning. Vem vinner i en ny tid? Många är säljare - men vad avgör egentligen vilka som får sälja?

15
apr
2020

Specialkost och mattrender – utmaningar och möjligheter för restauratörer och matföretagare

2020-04-15 16:00 -17:00

I dag ökar önskemålen om specialkost vilket skapar utmaningar, men också möjligheter, för såväl kockar och restauratörer som för matföretagare, konferensanläggningar och offentliga kök. I detta seminarium ges både kunskap och inspiration ring både specialkost och mattrender.

Richard Tellström är etnolog och docent i måltidskunskap, och undersöker varför människan plockar samman en matkultur för sig, och varför ätandet förändras genom hennes levnad, åldrar och när hon flyttar sig över landet och i världen. Just nu arbetar han med restauranggästers dieter och specialkostönskemål, och hur gästernas krav på särskilda maträtter påverkar restaurangernas lönsamhet och kreativitet.

I denna föreläsning delger han sina forskningsresultat från denna studie om specialkostönskemålen på konferensanläggningar runt om i Sverige, och ger råd om hur en restaurang kan utforma en specialkostpolicy visavi sina gäster. Föreläsningen handlar också om några samtida mattrender och hur kan blir till möjligheter för både matföretagare och restauratörer.

23
apr
2020

Marknadslyftet - Grundläggande utbildning försäljningsteknik

2020-04-23 9:00 -16:00

Försäljningsteknik

  • Konsten att sälja utan att låta som en säljare
  • Säljtratten- från att identifiera ett behov till en lojal kund som rekommenderar ditt företag till andra
  • Behovsanalysen
  • Pris- och förhandlingsteknik

Om kursledaren Anneli:
Anneli Hansson har 20 års erfarenhet av branschen och driver idag reklambyrån Happy islands. Hon har lång erfarenhet av marknadsföringsfrågor för företag inom odling, mat och energi. Bland annat har hon varit marknadschef för Lantmännen varumärke och drivit varumärkesarbetet Ansvar från jord till bord. Hon jobbar även med kunder som Svenskt sigill, Svenskt kött, Norrtälje Energi och projekt MatLust där hon utbildar morgondagens Hållbara livsmedelsföretag

05
maj
2020

Marknadslyftet - Inspirationsseminarium Sociala Medier

2020-05-05 8:30 -10:15

Tycker du att Sociala medier är spännande men att det är svårt att navigera i den digitala världen. DÅ skall du komma på vårt inspirationsseminarium och lyssna på när Chrille Pettersson benar ut begreppen.

Hur når jag nya kunder i sociala medier? Vilken roll spelar Google i mitt företagande? Vad måste jag kunna för att nå ut i en digital värld? Välkommen till en föreläsning som lär dig hur digital marknadsföring och sociala medier fungerar 2020 - och framåt.

Föreläsaren Chrille Peterson är digital strateg och affärsutvecklare med bakgrund i reklambranschen. Han är en flitigt anlitad föreläsare och workshopledare, med fokus på digital marknadsföring och sociala medier. 

14
maj
2020

Webbinarium och workshop: Hållbart jord- och skogsbruk - fokus Klimatpåverkan från livsmedel och matsvinn

2020-05-14 8:30 -12:00

Är du intresserad av att lära dig mer om livsmedels klimatpåverkan samt hur vi kan minska matsvinnet i länet? Med anledning av Corona-viruset passar vi på att prova nya former för samverkan och dialog, denna gång genom interaktivt webbinarium.

Vi vill träffa er som arbetar med livsmedel för att ta del av era erfarenheter, framtida behov samt satsningar och genom det kunna skapa effektiva former för samverkan i länet. Under förmiddagen får ni ta del av en rad inspirationsföreläsningar samt delta i workshops. Webbinariet är uppdelat i två teman:

• Värdet av lokala och klimatsmarta producerade livsmedel
• Matsvinnet i olika delar av värdekedjan

05
sep
2020

Östgötadagarna 2020

2020-09-05 - 2020-09-06

Östgötadagarna lockar varje år över 100 000 besökare till den östgötska landsbygden och ger medverkande aktörer tillfälle att visa upp sin verksamhet. Förra årets evenemang valde 182 verksamheter att delta. Syftet med Östgötadagarna är att visa upp vad Östergötlands landsbygd har att erbjuda. Var med du också och upptäck matproducenter, gårdsbutiker, konstgallerier, bondgårdar, hembygdsgårdar och mycket, mycket mer! Välkommen!

Läs mer

 banner gron verkstad   banner gron kunskap2