Digital förpackningskurs
Inom projektet Marknadslyftet arrangerar Vreta Kluster en digital kurs i förpackning. Kursen är uppdelat på två tillfällen, 23 och 25 mars.
Projektet Marknadslyftet är en utbildningsserie där östgötska lantbruksföretag får lära sig mer om exempelvis försäljning och marknadsföring.
Kursen "Förpackning som säljer produkten - en kurs om förpackning, etikett, design och funktion" ger deltagarna en generell kunskap och stöd i att optimera egna förpackningar.
I kursinnehållet finns förpackningens design, funktion, hantering, material och förpackningen roll inom företagets varumärke.
Efter kursen, som är uppdelat på två tillfällen 23 och 25 mars, har deltagarna större kunskaper om vilken förpackning som bäst skyddar, bevarar och lyfter fram produkten i rampljuset.
Första kurstillfället, 23:e mars, ägnas åt generell kunskap inom området och andra kurstillfället, 25:e mars, fokuserar på deltagarnas egna behov.
Mellan kurstillfällena förväntas deltagarna arbeta med frågor som berör de egna förpackningarna.
Vad: Förpackningskurs för småskaliga producenter i den gröna sektorn.
När: Två halvdagars digital kurs med hemuppgift. Del I tisdag 23:e mars 9-12.30
Del II torsdag 25:e mars 9-12.30
Föreläsare: Maria Schmidt Larsson som driver Daucus design.
Anmälan: Begränsat antal platser, anmälan görs via den här länken.
Detaljer
Datum | 2021-03-23 |
Slutar | 2021-03-25 |