Vad krävs för att växa? Fyra lantbruksföretag berättar
60% av företag i primär- och sekundärledet har tillväxtambitioner. Det visar en ny enkätstudie som har besvarats av drygt 500 lantbrukare, kött- och mjölkproducenter samt förädlingsföretag. Men vad krävs för att lyckas växa?
Under inspirationsseminariet får vi möta fyra företag som berättar vad de har gjort för att växa och hur de har övervunnit hinder som kapitalbehov, kompetensförsörjning, lönsamhet och kulturella utmaningar.
Att investera i morgondagens innovativa livsmedelsproduktion är högst intressant för investerare. Därför får vi också höra från investerarna Helena Silvander, VD på Tillväxtbolaget, Mikael Fällman, VD på Almi Företagspartner Mälardalen och Johanna Palmér, Privat ängelinvesterare och VD för investerarnätverket LIAF.
Se seminariet här.
Fyra företag som har lyckats
Ebba Wedén, Öja Gård
Öja producerar svensk buffelmozzarella, lamm- och buffelkött av högsta kvalitet och levererar till både privatpersoner, restauranger och butiker.
Stefan Schörling, Hasta Gård
Stefan har tagit ett strukturellt grepp kring vad som produceras och hur samt identifierat målgruppen. Allt för en hållbar produktion för miljön, företaget och vara skalbar till fler producenter.
Gustaf Eriksson, Boberg Storgård
Vinnare av Lantbrukets Affärers Byggnadsstipendium. Driver modernt och tidlöst utformad spannmålstork och äggpackhus.
Mikael Gilbertsson, Stjernsunds Gård
Huvudägare till verksamheten vid Stjernsunds Gård, söder om Askersund i Örebroregionen och styrelseordförande i Stjernsunds Gård i Askersund AB och Stjernsunds Produktion AB.
Detaljer
Datum | 2021-10-26 |
Slutar | 2021-10-26 |