• Vreta Kluster utvecklar de gröna näringarna
  • VK Studenter Blurr
  • Vreta Kluster flexkontor
  • Vreta Kluster ger extra näring till ditt möte eller konferens
  • Vreta Kluster Temaområden

UPPTÄCK VAD VI KAN ERBJUDA DIG

intro erbjudanden

intro erbjudanden mellan

intro erbjudanden smal

Vreta Kluster är ett utvecklingscentrum och en resurs som bidrar till nya innovationer, utveckling, fler jobb och tillväxt inom de gröna näringarna i Östergötland.

Pågående projekt och initiativ

Agtech 2030

Initiativet Agtech 2030 syftar till att etablera en innovationsmiljö för morgondagens lantbruk, med fokus på sensorer, digitalteknik, AI och sakernas internet.

Regional Livsmedelsstrategi Östergötland

Den regionala livsmedelsstrategin ska öka produktionen och konsumtionen av mat som är producerad i Östergötland. Det arbetet pågår på många olika håll och i många former. Här hittar du nyheter om vårt arbete och även en hel del inspiration, i våra nyhetsbrev. Du kan läsa mer om strategin via länkarna i vänsterspalten.

Swedish Scaleups

Swedish Scaleups är ett samverkansprojekt där tio företagsinkubatorer och science parks i Eskilstuna, Linköping, Norrköping, Uppsala, Västerås och Örebro samverkar för att fler företag ska växa och öka sin omsättning.

Utmaningsdriven digitalisering för en konkurrenskraftigare livsmedelskedja

Livsmedelskedjan står inför många stora tekniska möjligheter. I projektet som leds av Vreta Kluster är målet att fler teknikleverantörer utvecklar lösningar för att öka konkurrenskraften inom livsmedelskedjan.

VISA alla PROJEKT OCH INITIATIV

Kommande evenemang

There are no up-coming events

> Visa alla evenemang